FAQ Vanliga frågor & svar

Hur lång är er leveranstid? 
2-5 vardagar om Postnord levererar enligt utsatt tid. Du kan även välja Express 1-3 vardagar i kassan. Då prioriteras din order i vår packning och skickas därför ut snabbare. 

Hur mycket kostar leverans?
Ordinarie leverans 49:-, expressleverans 99:-. Undantag vid små beställningar med ordervärde under 149:-, då är fraktkostnaden 79:-. 

Har man ångerrätt och öppet köp?
Självklart! Vi följer gällande lagar enligt  distansköplagen, vilket ger dig som kund en 14 dagar lång ångerrätt. Meddela oss senast 14 dagar efter köp att du ångrat dig. 

Hur returnerar man en eller flera varor?
Maila oss på info@brollopstider.se så skickar vi ut en QR-kod. Koden visar du upp på din telefon hos valfritt Postnord-ombud som sedan hjälper dig att skriva ut en returetikett. Enklare än så blir det inte! Vi gör återbetalning så snart vi registrerat varan, vilket brukar ske inom några dagar från att returen har nått oss.

Vad kostar det att göra retur? 
Retur kostar 59:-. Undantag brudklänning (169:-) eller om du returnerar tre eller fler brudslöjor (119:-). För retur stolsöverdrag så bokar beställaren själv en returfrakt pga skrymmande paket.

Var finns ert lager? 
Alla våra produkter lagerhålls på vårt lager utanför Stockholm. 

Kan man hämta beställningar på plats?
Ja, enligt överenskommelse. Maila oss på info@brollopstider.se eller skriv på chatten för att komma överens om tid. 

Hur reklamerar jag en vara?
Maila oss på info@brollopstider.se så löser vi det!

Hur får jag min brudslöja slät?
Läs mer på vår sida för skötselråd - där har vi samlat info som täcker våra flesta produkter! 

Mitt paket har inte dykt upp, vad gör jag? 
Vi skickar alltid ut spårningsnummer via mail vid utleverans. Spåra paketet via Postnord. Står det levererat men du inte kan hitta det? Lugn, ibland blir spårningen felaktig och paketet dyker oftast upp inom 1-2 vardagar. Hör av dig om paketet mot all förmodan inte skulle komma fram.